Vi återupptar vår verksamhet under våren men under anpassade former i enlighet med rådande föreskrifter.
Hemsidan uppdateras löpande med information utifrån Folkhälsomyndighetens direktiv. Här kan du som besökare hålla koll på vad som gäller för just det evenemang du antingen har bokat eller planerar besöka/boka. Vi kommer självklart anpassa oss efter eventuella nya riktlinjer och agerar så snabbt det är möjligt på nya eller oförutsedda situationer. I nuläget får max 8 personer befinna sig i en lokal.
Vad gäller försäljning av biljetter hänvisar vi som vanligt till www.riksteatern.se/XXX, Lundins Bokhandel och Stora Coop för bokning och köp. Överblivna biljetter i kassan 1 timma innan föreställningens början. Vi arbetar i nära samarbete med vår lokalhållare XXX kommun för att du som besökare ska känna trygghet i att köpa biljett och besöka våra arrangemang under hösten.
Så arbetar XXX Riksteaterförening tillsammans med lokalhållaren
Åtgärder som gjorts i lokalen
Skyltar om att hålla avstånd finns i lokalen
Så många dörrar som möjligt till salong hålls öppna för att sprida publiken vid in och utsläpp Vi måste undvika köbildning till försäljning av fika i pausen! Beställ fika i entrén vid vårt försäljningsbord på Lokstallarna respektive Stadsteatern innan föreställningen börjar
Kassan och fikaserveringen tar endast emot Swish betalning
Handsprit finns utplacerad i lokalen
Toaletter och kontaktytor desinficeras ofta
Avståndet mellan publiken i salong är anpassat efter Folkhälsomyndighetens riktlinjer
Vi kommer slussa in våra teaterbesökare i lokalerna och placera publiken med gott om utrymme mellan stolarna. Ambitionen är att kunna se till att du får sitta med ditt sällskap. Prata med publikvärdarna på plats.
Detta kan du göra för din egen och andras skull
Stanna hemma om du är sjuk
Håll avstånd! Hjälp oss att motverka köbildning vid både in- och utsläpp
Tvätta händerna ofta och nyttja handspriten
Hosta och nys i armvecket
Tveka inte att kontakta våra publikvärdar på plats om du har några frågor
Vad händer om evenemanget ställs in?
Vi gör alltid vårt bästa för att informera och vi ber er hålla er uppdaterade genom vår hemsida och Facebook-sida. Om föreställningen flyttas till annat datum, behåll din biljett för den gäller vid det nya föreställningstillfället. I händelse av inställt arrangemang är kunden ansvarig för att kontakta arrangören för återbetalning. Detta ska ske senast en (1) månad från evenemangsdatumet.