Facebook pixel Facebook pixel

Dags för årsmöte!

Medlemmarna i föreningen kallas till årsmöte fredag 15 mars 2023 kl 16:30-17:30

Lokalen är Kulturkvarteret, rum Fantasin, entré från Nygatan 1 (mitt emot Pingstkyrkan) eller genom biblioteket.

Vi bjuder på enklare förtäring. Ange allergier vid er anmälan som görs till info@orebroriksteaterforening.se

Motioner till årsmötet sänds till info@orebroriksteaterforening.se och ska vara styrelsen tillhanda senast 1 mars 2024.

Handlingar till årsmötet kommer att publiceras på Örebro Riksteaterförenings hemsida,  www.riksteatern.se/örebro, senast 7 mars 2024. Du kan hitta handlingarna här.

Föreställningen

Efter avslutat årsmöte bjuds deltagarna på biljetter till föreställningen Vajlett och Rut på Volymen, med början 19:00.

Pjäsen bygger på de två första böckerna i Karin Alfredssons trilogi.

Det är också en skildring av en frireligiös by i en tid då det moderna svenska samhället börjar växa fram, samtidigt som starka religiösa traditioner lever kvar.

Den unga lärarinnan Vajlett kommer till Granträskåsen i Västerbotten för att undervisa byns barn. Det pratas och skvallras, inte bara om Vajlett, utan också om den nyinflyttade postfröken Rut. Vajlett och Rut lär känna varandra, och mot sin vilja inser Vajlett att hon håller på att bli förälskad. Fyra kvinnliga skådespelare levandegör byns alla karaktärer, samt Vajlett och Rut.

Vill du läsa mer om handlingen hittar ni det på startsidan!

Vi hälsar alla nya och gamla medlemmar varmt välkomna!