Facebook pixel Facebook pixel
Till innehåll

Mer dans i Sörmland

Syfte

Syftet är att sprida kunskap om dansens olika stilar och förutsättningar och att skapa en mötesplats och erfarenhetsutbyte mellan de lokala föreningarna.

Mål

Målet är att skapa ett ökat intresse för att arrangera dans i Sörmland.

Marknadsföring

Syfte

Det handlar om att identifiera varje lokal förenings marknadsförare. Det kan ju kännas som en hög tröskel för en förening som känner sig grön i sammanhanget. Men det viktiga är inte att personen har PR-kunskap utan tillräckligt med insyn i Riksteatern och på Riksteaterns intranät för att kunna se föreningens behov och kanske komma med någon idé.

Mål

Målet med projektet är att varje Riksteaterförening ska kunna hantera sina sociala medier och sin egen hemsida och vara bekanta med hur man förändrar i EPI Server. Utbildning i dessa sker genom Riksteatern centralt av föreningsutvecklarna, Elisabeth Bendelius återkommer med ett kursdatum under hösten. Varje förening ska också få kännedom om hur man beställer marknadsföringsmaterial, affischer, roll-ups och beachflaggor enligt den beslutade grafiska manualen som finns på Riksteaterns intranät