Covid-19 och våra evenemang

Just nu är det många som har frågor om vår planerade verksamhet med anledning av coronaviruset.

Vi följer de riktlinjer och beslut som regeringen har fattat och håller oss uppdaterade med händelseutvecklingen. Skulle myndigheternas rekommendationer ändras så är vi beredda att snabbt fatta nya beslut. Många av föreställningarna i vårt utbud påverkas och nedan finns en sammanställning av de föreställningar som påverkas i nuläget:

Klungan - Toppa Jaget Flyttas till 4 - 6 mars 2021
Kurage Flyttas till måndag 25 maj kl 19.00
Love Songs INSTÄLLD
Tre Systrar INSTÄLLD
Lunch- & Middagsteater: Huset Flyttas till 26-27 april 2021
Middagsteater: Skuggan Flyttas till tisdag 26 januari 2021
Norrdans - IN SERVICE INSTÄLLD
En kväll med Hasse och Tage INSTÄLLD
1900 - En audiovisuell konsert Flyttas till torsdag 17 december kl 19
Var god dröj INSTÄLLD
Närheten INSTÄLLD
Umeå Poetry Slam - Final Flyttas till onsdag 10 juni kl 19
Klubb Fanny: Johannes Finnlaugsson + Harem Impro Flyttas till 14 oktober kl 20 (Insläpp kl 19)
Live på bio - Porgy & Bess Flyttas till 20 september kl 15
Kroke Flyttas till söndag 25 oktober kl 18
Kartan över oss Flyttas till ännu okänt datum
Art Flyttas till 5 - 6 oktober kl 19
Domedagen - En trallvänlig talkshow INSTÄLLD
Lunch-/middagsteater - Anna-Lotta Larsson Flyttas till 25-26 januari
The Sea Within INSTÄLLD

Vi förstår att det kan finnas många frågor, här har vi försökt att sammanställa de vanligaste:

Vad händer när föreställningen är inställd?
Har du köpt biljetterna över nätet så kommer du få hela summan återbetald på ditt konto per automatik. Det kan dock ta upp till två månader eftersom Tickster har mycket att göra i dessa olyckliga tider.

Har du köpt biljetterna över disk vänder du dig till Biljettcentrum och får pengarna tillbaka. Medtag biljetterna och gör detta inom en månad från att du kontaktats om att föreställningen är inställd. Biljettcentrums öppettider är vardagar kl 12 - 14.

Vad händer när föreställningen flyttas?
Din befintliga biljett gäller även det nya datumet och har du numrerade biljetter så gäller samma plats och rad. Vid de fall där det finns flera föreställningar av samma produktion gäller i första hand korresponderande tillfälle, dvs har du biljett till Klungan fredag kväll i vår, gäller din biljett till Klungan fredag kväll i höst. Kan du inte gå det nya datumet så kan du höra av dig för eventuellt byte eller återköp.

Jag tillhör en riskgrupp och har biljetter till en föreställning - kan jag få tillbaka mina pengar?
Vi följer de riktlinjer och beslut som regeringen har fattat och håller oss uppdaterade med händelseutvecklingen. Vi gör utöver det en riskanalys av varje föreställning för att bedöma om den är genomförbar eller ej. I de fall där det inte går att genomföra föreställningen ställer vi in eller flyttar den. Bedömer vi att föreställningen går att genomföra erbjuder vi inte några återköp. Skulle myndigheternas rekommendationer ändras så är vi beredda att snabbt fatta nya beslut. 

Varför ställer ni in vissa föreställningar där det beräknas bli färre än 50 besökare?
Många av de föreställningar som i nuläget har flyttas eller ställts in beror på restriktioner som de turnérande artisterna, grupperna eller teatrarna ställs inför. Som arrangör följer vi de riktlinjer och beslut som regeringen har fattat och håller oss uppdaterade med händelseutvecklingen. Vi gör utöver det en riskanalys av varje föreställning för att bedöma om den är genomförbar eller ej.

Jag känner mig lite krasslig och vill gärna gå på en föreställning
Publik och andra gäster som planerar att besöka föreställningar och känner sjukdomssymtom bör som alltid stanna hemma och kontakta sjukvården vid behov.

Denna sida använder cookies. Läs mer om cookies.
Jag förstår